Vereniging

Kleio werd in 1929 opgericht en is de studievereniging voor studenten Geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. Elk jaar organiseren wij een breed scala aan activiteiten, bestaande uit excursies, buitenlandse studiereizen, lezingen, feesten, filmvertoningen en nog veel meer. Tevens verwelkomen we ieder jaar de eerstejaars met een Introductieweekend!

Deze activiteiten worden georganiseerd door verschillende commissies en het bestuur. Je kan één of meerdere jaren onderdeel zijn van een commissie. De vereniging wordt gecoördineerd door een vijfkoppig bestuur. Het bestuur wisselt jaarlijks en staat open voor alle leden.

Wekelijks is er ook voor een hoop gezelligheid bij de verenigingsborrel. Deze is iedere dinsdag vanaf 21.00 uur in Café Diep (Nieuwezijds Voorburgwal 256-HS, Amsterdam).

Naast gezelligheid profiteer je als Kleiolid eveneens van kortingen op activiteiten en krijg je bij de boekverkoop aan het begin van het eerste semester 15% korting op je studieboeken. Ieder lid krijgt ook nog eens 10% korting op niet-Nederlandstalige boeken en 5% korting op Nederlandstalige boeken bij boekhandel Athenaeum! Masterstudenten hebben helaas geen recht op korting.

Ons lidmaatschap is niet duur. Per jaar betalen eerstejaars €25,- en ouderejaars betalen €10,-. Jouw contributie wordt aan het begin van het studiejaar afgeschreven. De boekenkorting die je via Kleio krijgt, is vrijwel altijd hoger dan jouw contributie. Bij Kleio hoef je niets en mag alles! De vereniging is gezellig, open en ideaal om nieuwe vrienden te maken. Ben je overtuigd? Hier kan je lid worden.